Machiavelli forrás – B&B Firenze mellett

Wi-fi FREE!!

KÖZEPES MINŐSÉGI- ÉS ÁRKATEGÓRIA

FOGLALÁSI INFORMÁCIÓ: TOSCANAUTAZAS@ICLOUD.COM

arcobaleno Niccoló Machiavelli, igazi reneszánsz ember, kora irodalmának kiemelkedő alakja. A nemzeti határokon túl azonban valószínűleg jobban ismert, mint politikus, olyannyira, hogy a mai modern politikatudomány egyik megalapozójaként tartják számon. Firenze városához nem csak születése és halála köti, hanem egész – nyomon követhető – családi öröksége, elődei és érdekeltségei. A Pesa völgyében számos családi birtok köthető a Machiavelli névhez, ezek közül ma a legtöbb turisztikai célokra, mások kultúrális emlékhelyekként működnek. A Machiavelli forráshoz meredek lejtőn kell leereszkedni egy mély völgybe, a család egyik birtokára, ma takaros kis Bad and Breakfast vendégházba.
discesa
aerea bb A B&B szállásokat én konkrét okból kutatom: azoknak, akik csak néhány éjszakát kívánnak eltölteni egy-egy szálláshelyen. Nem keresnek tágas tereket, magas komfortot, egyszerűen csak takaros szobát, finom reggelit, esetleg egy romantikus teraszt, ahol megpihenni a fárasztó kirándulások után, és a panorámát élvezve, egy jó pohár bor mellett átbeszélni a nap élményeit. Ez persze nem zárja ki, hogy akár egy egész hetet – vagy többet – eltöltsön itt, akinek megtetszik a hely, és nem utolsó sorban: a visszafogott árat is vonzónak találja. A birtokon minden megvan ahhoz is, hogy egy-két napot csak a pihenéssel, lazítással töltsenek a vendégek. Firenze környékén űrt tölt be a kínálatomban ez a vendégház, most már ezt a vidéket is hozzácsatolhatom az “on road” itinerekhez.
giardino
fonte
rose Firenze alig 15 perc autóval. A legközelebbi település Impruneta, apró falucska, de San Casciano Val di Pesa kisváros is csak 5 perc autóval, ahol  bevásárolhatunk, találunk gyógyszertárat, és mindent, amire hirtelen szükségünk lehet az utazás alatt. A vidék telis-teli kiváló vendéglőkkel, éttermekkel, ha a vacsorát házon kívül kívánja tölteni a vendég, a legközelebbi pár száz méter a Machiavelli emlékház mellett. A helyszín kiváló főhadiszállása lehet az egész Chianti bebarangolásának, nem csak a firenzei városlátogatásoknak.
colazione al chiuso
colazione aperto A szobák mind kétszemélyesek, de kérésre egy pótágy – gyermeknek – mindegyikben elhelyezhető. A szobaárban benne van a reggeli két, ill. három főre. A reggelit szép időben a csodálatos panorámateraszon töltik szívesen a vendégek. De ugyanitt napközben kávézni, uzsonnázni is leülhet az ember, garantáltan relaxálós hangulatban. Mivel étterem a szálláson nincs, a szobákba nagyon figyelmes módon mini hűtőszekrényt is betervezett a házigazda. Tavasztól – őszig a birtok medencéjét is szabadon használhatják a vendégek, és Wi-fi is van a szobákban.
doppia
tripla Útvonal a Machiavelli forráshoz: a Bologna – Firenze autópálya szakasz után az A1-es autópályán továbbhaladni (ez a Firenze – Roma autópálya). Kijárat: Firenze Impruneta. Itt Siena felé elindulni, majd Tavarnuzze településnél lehajtani az útról. Jobbra jelzik a táblák Spedaletto-t es Sant Andrea in Percussina-t (az ut mentén, Tavarnuzze települést már elhagyva, jobb oldalon egy épület falán már olvasható hatalmas betűkkel a Machiavelli név). Itt tehát jobbra fordulunk, át kell menni egy kis hídon egy patak felett. Az út először emelkedik, majd néhány km után ér Sant Andrea in Percussina-ba. Ez gyakorlatilag teljes egészében az egykori Machiavelli érdekeltségű terület. Először egy étterem (ristorante, taverna) jobbra, majd egy kisebb hotel balra, és bal kézre jelzi a B&B-t is a tábla. A navigátorokba érdemes megpróbálni először a Sant Andrea in Percussina nevet írni, de az enyém pl. nem ismerte… A Spedaletto nevűt viszont igen, ez a következő falu, tehát ez is megfelel.

piscina nuova

A kétszemélyes szobák ára szezontól függően 80 – 105 Euro között változik éjszakánként. Az árban minden rezsiköltség benne van, ágyneműhuzat és törülközők, takarítás, légkondícionálás, Tv, Wi-fi, parkolás, medencehasználat, reggeli és az idegenforgalmi adó is. A helyszínen tehát semmilyen plusz költség nincs. Pótágy: 12 éves korig 20 Euro áron éjszakánként (reggelivel).

FOGLALÁSI INFO: TOSCANAUTAZAS@ICLOUD.COM

piscina2
piscina1

• admin (25-6-2013)

Kedves Andrea,
    ... A firenzei szállás egy szóval jellemezve fantasztikus volt. Ez is kissé eldugott helyen van, viszont nagyon jól ki van táblázva, és az út végén egy csodálatos, hangulatos szállás várt minket, szívélyes fogadtatással. A teraszról gyönyörű kilátás nyílik a tipikus toszkán tájra. Firenze kb. 10 perc autózással elérhető, de ott a környéken is érdemes barangolni egy kicsit. Nagyon köszönjük, hogy ezt a szállást ajánlottad, csak azt sajnáltuk, hogy csak 2 éjszakát töltöttünk ott.
    Üdvözlettel: Melinda & Balázs

• Majer András (20-8-2013)

Kedves Andrea!

Fantasztikus volt a szállás, Simone a házigazda kitűnő reggelivel varázsolt el minket minden reggel. Firenze gyönyörű, amit a szomszéd faluból értünk el tömegközlekedéssel. A szállást mindenkinek bátran ajánljuk, nem fognak csalódni!

üdv.: Szabina és András

• Kovacs Livia (6-11-2013)

Kedves Andrea!

Köszönöm, nagyon jól sikerült a nyaralás, még egyszer köszönjük a segítséget is, igyekszem röviden összefoglalni a benyomásainkat a szállásokról.
    Machiavelli forrás: a három szállás közül ez tetszett a legjobban, csodálatos volt a panoráma, bár sajnos nem arrafelé nézett a szobánk, de igyekeztünk sok időt tölteni a teraszon. A meredek úttal csomagokkal megpakolva érkezéskor és távozáskor kicsit meggyűlt a bajunk, talán erre érdemes felhívni a leendő vendégek figyelmét, hogy egy alacsonyabb építésű autóval ez okozhat problémákat. A tulajdonosok, apa és fia, nagyon kedvesek voltak, azonnal rendelkezésre álltak, ha kérdésünk volt, reggelente pedig finom és kiadós reggelivel láttak el minket. Firenze könnyen megközelíthető volt a szomszéd faluból negyedóránként járó buszjárattal. Egyetlen problémánk volt, hogy a papírfalak miatt túl sokat tudtunk meg a házban tartózkodó többi vendég életéről.
    A programok közül, alapul véve az ön által is javasoltakat, az elbai kiruccanást szerettük a legjobban, elvarázsolt minket a sziget.
    További sok sikert és még több elégedett ügyfelet kívánok :) Üdvözlettel: Kovács Lívia

• admin (5-8-2014)

Kedves Andrea,
    köszönöm a segitséget, a szállás gyönyörű volt, a tulajdonosok nagyon kedvesek és vendégszeretőek, és mi is nagyon jól éreztük magunkat.
    Üdvözlettel, Tünde

• Mátrai Bernadett (8-7-2016)

Immár itthonról írom:
    Gyönyörű volt az utazás. A Chianti borvidék és Elba szigete rabul ejtő.
    A szállások kifogástalanok, a vendéglátók segítőkészek.
    Köszönünk mindent,
    Detti

• ladocsi dora (9-7-2016)

Kedves Andrea és Kinga!
    Engedjétek meg, hogy megköszönjem mégegyszer a sok segítséget, szervezést és a sok sok információt, érdekességet amiket tőletek kaphattunk az út soránJ
    Andrea hagyj köszönjem meg külön az elragadó szállásokat, amiket leszerveztél nekünk. A kirándulási útvonalakat, amiket szintén összeállítottál nekünk. Semmit sem hagytunk kiJ Élveztük a Volterrai-s kirándulást, a végére a csapat is összekovácsolódottJ
    Kinga köszönjük azt a csodás napot Firenzében, amit együtt tölthettünk. A város lenyűgöző, és a sok sok információ, hát vmi félelmetesJ És ettünk fagyit ott, ahol mondtad, mennyei volt valóbanJ
    Azt hiszem a történelmi ismereteinket most picit ugymond élőben fedezhettük fel és elenevíthettük felJ
    Mindent amit ajánlottatok, hogy nézzük meg, próbáljuk ki, vagy csak tévedjünk el a Toszkán dombok között mert álom, na ezek mind így voltak. Ettünk, ittunk, eltévedtünk, minden helyet kipróbáltunk amit mondtatok és tanácsoltatok, csak néztük a tájat, a tengert, millió fotót készítettünk és nem akartunk haza jönniJ
    Bátran merem állítani, hogy idáig akárhol is jártunk, ez volt a Top csúcs kiruccanásJ Az biztos, hogy visszatérünk vmikor mégJ
    mindneképp foglak titeket keresni, amikor úgy érezzük mehetnékünk van vissza hozzátok, felétekJ
    Köszönettel mégegyszer:
    Ladocsi Dóra
    És
    Balogh Norbert

Szólj hozzá!

Blog szabályai
Sértő tartalmú bejegyzés nem engedélyezett! Félkövér, Aláhúzott és Dőlt stílusjegyek alkalmazhatók.