head leone.jpg

Wi-fi FREE!!

KÖZEPESEN MAGAS MINŐSÉGI- ÉS KÖZEPES ÁRKATEGÓRIA

FOGLALÁSI INFO: TOSCANAUTAZAS@ICLOUD.COM

Sok városnak, így Firenzének is van “Rózsadombja”…

Félreértés ne essék: ezt a nevet csak én adtam ennek a városrésznek. Ez jutott eszembe, amikor a találkozóra érkezve az út menti szép, jómódú villákat lajstromoltam. Na, persze ez a lelkiállapotomat is tükrözi – mennyire hiányzik néha az én Budapestem!!! Firenzébe nem tudok úgy menni, hogy itt-ott ne emlékeztessen valami az én városomra… De ez az oldal most nem azért készül, hogy a magyar fővárosról áradozzon, nem is lenne illő. Firenze csodálatos hely, és ha az érzelmi fűződést nem veszem számításba, talán el kell ismernem: értékében meg is előzi Budapestet. Azért az nem lehet véletlen: a két város jó ideje testvérváros. Én úgy gondolom, ez ugyanúgy, mint minket, a firenzeieket is csak büszkeséggel tölthet el.

arno

Az Oroszlán Villa tehát az Oltrarnón, a város budai oldalán található. Furcsa egybeesés – vagy mégsem, hisz a testvérvárosi kapcsolatok alapja általában a hasonlóság -, hogy ez az oldal itt is dombos, míg az Arno másik oldala, ahol a nevezetességek többsége található, sík. A dombokra itt is kertvárosi stílusban épültek a szebbnél-szebb villák, családi házak, rezidenciák. Itt is – akárcsak otthon – egymást váltják a diplomata székhelyek, és nagy kiterjedésűek a zöld területek. A város tüdeje is ez a dombvidék, öröm itt sétálni, kocogni, kerékpározni, és bizony a firenzeiek ki is használják ezt. Az Oroszlán Villa pozíciójának különlegessége a híres Piazzale Michelangelo (a Michelangelo tér) közelsége is. Ez az a tér, ahonnan a városra nyíló panoráma minden firenzei filmben szerepel; a sok világhíres műemlék ellenére, mondhatni ez Firenze igazi szimbóluma.

davide

panorama2

A dombvidék jellegzetes kacskaringós utcáinak egyikében található a szép Oroszlán Villa. Nem is oly rég még privát lakóhely volt, de ma már a kékvérrel büszkélkedő családok is turisztikai célokra hasznosítják ingatlanjaik egy részét. Néhány éve lett tehát átalakítva komfortos, modern, de stílusában az egykori nemesi eleganciát megőrző bad&breakfast szállodává. A szálloda igazából nem is megfelelő kifejezés, hisz alig néhány szobával, és három miniapartmannal rendelkezik a családias méretű, és hangulatú épület. Hisz helyet kellett kapjon egy kényelmes reggeliző is, na és a kivitelezők fontosnak tartották, hogy a csodás kert rovására inkább ne növekedjen a szobák száma. Alapvetően nyugodt, csendes környezetet teremtettek tehát, ahol jó megpihenni egy-egy fárasztó városlátogató nap végén.

fronte

giardino

A B&B-ben kényelmes – pótágyazható – franciágyas szobák, és az épülethez csatolt dependance-ban harom mini apartman kapott helyet. Minden szoba, és minden apartman egyedi, különleges stílusú. Van köztük modernebb hangulatú, mások a hagyományos toszkán enteriőr harmóniát adják vissza. A reggeli bőséges, és bár nem hiányozhatnak a mediterrán édes ínyencségek, a kontinentális igényeket is kielégíti. A villa erőssége csodálatos kis kertje is, amely igazi kincs egy nagyvárosban. A környék se nem zajos, se nem forgalmas, tehát valóban kellemes perceket lehet eltölteni a mediterrán színek és illatok ölelésében. A villa intimitását természetesen magas kőfallal védték le, kíváncsi szemek nem nagyon férkőzhetnek be. Végül a hab a tortán: ingyenes parkolási lehetőség a villa előtt!!! – magam sem akartam hinni a szememnek, olyan ritka ez manapság.

camera

camera2

A szobák ára – szezontól és foglaltságtól függően – 60 és 150 Euro között váltakozik éjszakánként, az árban már a reggelivel két főre. Az apartmanok ugyanígy napi foglalásúak, 70 és 200 Euro között váltakozik az áruk éjszakánként. Bár alapvetően önellátásra lettek berendezve – így ezek árában nincs is benne a reggeli – de a reggeli opciósan ezekhez is kérhető. Az árak természtesen minden járulékos költséget tartalmaznak, kivéve az idegenforgalmi adót.

cucina classica

cucina toscana

FOGLALÁSI INFO: TOSCANAUTAZAS@ICLOUD.COM

FIRENZÉBEN AZ IDEGENFORGALMI ADÓ 2 EURO/FŐ/ÉJSZAKA!!!

• Kovács Bernadett (11-3-2014)

Kedves Andrea !
    Köszönjük a tippet, jól éreztük magunkat Firenzében. Tényleg kevés a 3 nap, rengeteget mentünk. Nagyon jó volt a szállás is, csendes helyen van, tiszta, szép, finom volt a reggeli is. Ha valaki leteszi az autót könnyen elérhető a város is. Van két jó étterem is a közelben, ajánlani tudjuk.
    Szeretnénk még visszamenni Toscanaba csak egy kicsit későbbi időpontban mikor már élőbb a természet és együtt a gyerekeinkkel.
    Keresni fogunk. Üdvözlettel: Betti

• Kuzman Viktória (10-8-2014)

Szia!
    Először is köszönöm a szervezésben nyújtott segítséget, Toszkána tényleg nagyon szép, az idővel is nagy szerencsénk volt a második hetünkre érkezett a forróság de addigra ott volt a medence...
    A villa csodaszép volt! a személyzet kedves,tényleg be lehetett sétálni Firenze belvárosba bár azért az egy jó 20perces séta volt, a közli busz viszont nagyon praktikus,kényelmes volt.Nagyon szerettük Firenzét!Gyönyörű volt!A szálláson a reggeli pedig nagyon bőséges volt:nem csak a szokásos olasz kávé, péksüti hanem volt ott kenyér, lehetett pirítóst készíteni, műzli,gyümölcs felvágott joghurt de ,hogy zöldséget ezek miért nem esznek! azt nem értettem soha.
    Összességében minden szép volt,bár ezt a túrát az ember 50 évesen is simán lenyomja, nászút célpontnak tökéletes volt.
    ki tudja..egyszer a gyerekeinkkel biztosan visszamegyünk mert az olasz konyha elképesztően jó és nagyon sok kedves élmény ért minket szinte minden étkezés alatt :) Viki

• Ivánkovics Norbert (1-10-2014)

Kedves Andrea,
    bár levendulamezőket sajnos nem láttunk az utazásunk varázslatos volt. Nem gondoltam volna, hogy ennyire magával ragadó város Firenze. Órákon ár sétáltunk a szobrok közt vagy a kis utcákban, gyönyörú volt.
    Aztán jött San Gimignano... ez a város tényleg elképesztő. Ahogy az ember azt gondolja, hogy már fent van a város tetején egy téren, aztán jön egy következő tér, míg végül az egyik töröny tetejéből megláthatja a panorámát.
    Reggelente ezen a szép vidéken futottam vagy bringáztam.
    Volt szerencsénk túrázni egyet a köornyéken, megkerülve a várost, jókat ettünk és ittunk, sőt Cecinában napoztunk és a tengerben fürödhettünk.
    Szóval csodálatos volt...
    Köszönöm a tanácsokat, a segítséget.
    Üdvözlettel Norbi

• czuczi istvan (2-6-2015)

Kedves Andrea!
    Két napja jöttünk meg Toszkánából, és még nem tudtuk feldolgozni az egész utat. A rengeteg képet feltöltöttük, és ahogy nézegetjük, jönnek elő az emlékek.
    Sok jó tanácsot adtál, amiért köszönet. A szállások kiválóak voltak, mind teljesen más, de nekünk nagyon megfeleltek. Nagyon kedves szállásadók is járultak a szállásokhoz.
    Az Úti programunkat nagyjából tudtuk teljesíteni, amit lehetett megnéztünk, amire lehetett , felmásztunk. Egyszóval: gyönyörű utunk volt, és még egyszer köszönet a sok hasznos tanácsért. Mindenkinek ajánlani tudom . A tavasz külön hozzájárult a sok szépséghez: azokat a virágos domboldalakat más nem tudja pótolni.
    Gyakorlati hozzáadás: Aki rendelkezik ÉRVÉNYEs, Eu. kompatibilis mozgáskorlátozott-"roki'" parkoló-
    kártyával, Firenzében egy- két kivétellel mindenhova ingyen bemehet,/+egy
    kísérő/, soron kívül, pl. Akadémia, de amerre jártunk, Toszkana, Umbria több
    városában is hasonló a helyzet. A parkolás gyakorlatilag mindenütt ingyenes,
    mélygarázsban a kilépésnél on-line ellenőrzik a kártyát, fenti, sorompós
    parkolóban a diszpécsernek kell bemondani a kártyaszámot. Ez talán
    jó információ hasonló helyzetben lévő utastársaknak.

Mindkettőnk nevében köszönöm a segítséget ahhoz, hogy az út olyan szép, és sikeres lehetett.

Üdvözlettel: Jutka, István

Szólj hozzá!

Blog szabályai
Sértő tartalmú bejegyzés nem engedélyezett! Félkövér, Aláhúzott és Dőlt stílusjegyek alkalmazhatók.